Nástěnka Nástěnka

login-ico Pro zasílání zpráv musíte být přihlášen    table-view-ico Přepnout na tabulkové zobrazení



(icon)
leleu michel
17.10.2017 11:38 , počet reakcí: 1  (zobrazit/skrýt)

FORMANECK in the index prosim

bonjour à tous

could you say me if there is the name FORMANECK in the index http://ebadatelna.soapraha.cz/d/12249/10 in the birth act wedding act an dead act http://ebadatelna.soapraha.cz/d/12249/10 thanks
cordialement
michl
(icon)
Zdeněk Bortl
17.10.2017 12:00
http://ebadatelna.soapraha.cz/d/12249/10 - is not Formáneček and the second link is the same?
(icon)
Jiřina Šafaříková
17.10.2017 10:05 , počet reakcí: 2  (zobrazit/skrýt)

prosím o pomoc s přečtením

http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/9179/?strana=5
poslední zápis Františka 4.dubna 1855, otec Jan Navrátil ...........................
matka ........
děkuji
(icon)
Zdeněk Bortl
17.10.2017 10:13
Františka

Jan Navrátil domkař Šelešovice, syn Antonína Navrátila výměnkář Šelešovice a Kateřina, roz. Josef Zigmund podsedek z Plešovec

Anežka, dcera Ignáce Zezulu výměnkář z Drahlova a Mariany roz. Josef Konečný sedlák z Jarohněvic
(icon)
miroslav šálek
17.10.2017 10:29
Jan N. domkář v Šelešovice, syn po Anton N. výměnkář v Š. a Kateřina roz. Jos. Zigmund podsedník v Plešovec, Anežka dc. Ignác Zezula výměn. v Drahlov a Mariany r. Jos. Konečný sedlák v Jarohnovic, km. Franc Coufalík půlláník Františka j. žena
(icon)
Petr Pečenka
17.10.2017 09:41 , počet reakcí: 2  (zobrazit/skrýt)

Prosím o pomoc s přečtením

Našel jsem narození Kathariny (asi Štandlová)
Bohdalov 15377 192/218 Obce: 5 N: 1842 - 1883
Ostatní údaje nejsem schopen přečíst. Prosím, pomozte mi.
(icon)
miroslav šálek
17.10.2017 10:07
* Kateřina , Standl Jos. podruh v Rudolec?, syn + Jos. S. podruh v Rud. a jeho žena Anna roz. Pavel Večeřa z R., Františka (nemanž.) dcera Josefy dcery + Jos. Matoušek obecní sluha a j. ženy Klára r. Veselý
(icon)
Petr Pečenka
17.10.2017 10:20
Mockrát děkuji.
(icon)
Petr Pečenka
17.10.2017 08:56 , počet reakcí: 2  (zobrazit/skrýt)

Prosím o pomoc s přečtením

Našel jsem narození Jana (Johanna) Sobotky
Bohdalov 15377 57/218 next Obce: 5 N: 1842 - 1883, druhý záznam vpravo.
Ze všech údajů jsem schopen přečíst, že otec byl Sobotka (asi Franz) a matka Maria.
Prosím o pomoc s přečtením ostatních údajů.
Děkuji a přeji příjemný den.
(icon)
František Holý
17.10.2017 09:14
Rodiče FR,Sobotka podruh v Bohdalově syn+FR.S osadníka tam a Terezie roz Jos.Hron Bohdalov
Marie dcera Jana Večeři,1/2lán v Rudolci a Františky roz Matěj Karásek z Rudolce.
(icon)
Petr Pečenka
17.10.2017 09:18
Děkuji.
(icon)
Petr Vyškovský
16.10.2017 22:40 , počet reakcí: 1  (zobrazit/skrýt)

Příčina úmrtí

Dobrý večer,
prosím o přečtení příčiny úmrtí Josefa Švidráka 14. února 1867 ve Vyškově, dům. č.p. 12
http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/2697/?strana=3
Děkuji předem
PV
(icon)
miroslav šálek
16.10.2017 22:50
+ FRANZ Švidrak souken. mistr, Nervenschlag - mozková mrtvice?
(icon)
Petra Zavřelová
16.10.2017 22:27 , počet reakcí: 7  (zobrazit/skrýt)

Seznam zaměstnanců císařského dvora

Dobrý večer,
pátrám po osudu svého prapra strýce Josefa Plhala, nar.14.10.1852 ve Spešově, o kterém se traduje, že byl kabinetním sluhou u císaře Františka Josefa. Měl mít manželku Marii z Ivančic. Jediné, co se mně podařilo najít, je že na vídeňském hřbitově Ottakring v jednom hrobě leží Josef Plhal + 18.7.1911 a Marie Plhal + 29.12.1915. Což jsou asi oni. Nevíte, prosím, někdo, kde by se dal najít - pokud existuje - on-line nějaký seznam zaměstnanců císařského dvora? Nemůžu najít ani svatbu v Ivančicích, ani ve Spešově. Děkuji za tip.
P.Z.
(icon)
Petra Fialová
17.10.2017 08:16
se seznamem Vám nepomůžu, každopádně nevím jestli je to překlep, ale prapra strýc se nenarodil v roce 1852 nýbrž 1849 http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/2923/?strana=23, a sňatek nemůžete najít zřejmě proto, že se potkali ve službě, takže se nejspíš vzali ve Vídni.
Našla jste jejich úmrtní záznamy na matricule? Pokud ne, tak zkuste hledat, protože tam by se dalo najít více informací...
P.F.
(icon)
Petra Fialová
17.10.2017 08:57
Takže sňatek ve Vídni zde: http://data.matricula-online.eu/de/oesterreich/wien/16-altottakring/02-13/?pg=515
P.F.
(icon)
zora schildbergerová
17.10.2017 10:38
Jde o snímek č. 03-0501,
(icon)
Petra Fialová
17.10.2017 11:00
jsou to stránky nové matriculy, pokud budete hledat na starých stránkách (ještě fungují), tak je to Altottakring 02-13 03-Trauung_0501, sňatek 19.11.1882.
Ano, nevěsta je Schilberger Maria Theresia, ale o Ivančicích tam není řeč, byla místní
(icon)
zora schildbergerová
17.10.2017 11:06
Díky, zrovna jsem to také dohledala, zřejmě jde o někoho z mého rodu :-)

Mně matricula velice špatně funguje, asi problém prohlížeče, musela jsem to vzít přes indexy a bohužel, úplně první v dané knize se ženil Plíhal Franz, to mě trochu zdrželo :-(

Z
(icon)
zora schildbergerová
17.10.2017 11:52
Marie Terezie Sch. se narodila ve farnosti Altottakring, matrika 01-12, snímek 03-0343.
Otec Johann pocházel z Ivančic, jeho otec byl Cyrill
Zde narození Johanna - první vpravo
http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/3980/?strana=10
Z
(icon)
Petra Fialová
17.10.2017 12:10
Ano :-), to se zpochybnit nedá. A sňatek Jana a Terezie je zde: 02-06, snímek 04-0193
http://data.matricula-online.eu/de/oesterreich/wien/16-altottakring/02-06/?pg=208
já používám Google Chrome a odkazy fungují bez chyby...
P.
(icon)
Vladimír František Novotný
16.10.2017 21:32 , počet reakcí: 1  (zobrazit/skrýt)

Prosba o radu

Jedná se o čtvrtý zápis vpravo odshora, úmrtí z 29. září 1817 Anna Weidingerová, čtu snad správně von Warmstätten aus Oesterreich. Budete někdo vědět, kde by to mohlo být.

http://digi.archives.cz/da/permalink?xid=be94c3f4-f13c-102f-8255-0050568c0263&scan=34

Děkuju
(icon)
Marie Mackerlová
17.10.2017 12:01
Warmstätten aus Österreich - ve východním Rakousku, klidně je možné ,že obec se přejmenovala nebo patří do Madarska
(icon)
Petr Minařík
16.10.2017 21:32 , počet reakcí: 1  (zobrazit/skrýt)

N 4430/140 Prosím o doplnění

Jedná se o pátý zápis vlevo:

http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/4358/?strana=140

Narozena Josefa, Napajedla 184
Otec: Rafael Spisar ... syn Jan Spisar ... z Nezamyslic a j.m. Terezie rozené Knap
Matka: Anna dcera František ?Závorský? ...

Děkuji, Petr
(icon)
miroslav šálek
16.10.2017 22:08
* Josefa, o. Raf. Spisar barvíř zde?, syn Jana S. barvíř v Nezamislice a Terezia Knap, Anna dc. Fr. Savorsky měšťan v Holešově a Anna roz. Loščak?
(icon)
Marta Staňková
16.10.2017 20:43 , počet reakcí: 1  (zobrazit/skrýt)

PŘÍJMENÍ NEVĚSTY VDOVY

http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/9044/?strana=213
Prosím o pomoc s příjmením nevěsty vdovy. Levá strana třetí zápis Vdovec Tomáš Kříž a vdova Marina.... Vše ostatní (obce i svědky přečtu). Děkuji moc a hezký večer. M.S.
(icon)
Milan Gottvald
16.10.2017 20:56
Navrhuji Ptakowa (Ptáková).
(icon)
Andrea Ruby
16.10.2017 19:47 , počet reakcí: 2  (zobrazit/skrýt)

prosím o přečtení

Prosím o přečtení jména dítěte otec Petr Ros, nevím si rady první zápis pravá strana
http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/5400/?strana=131
Předem moc děkuji Andrea
(icon)
Zdeněk Bortl
16.10.2017 19:52
Fridrich (Frydrych)
(icon)
Helena Chválová
16.10.2017 19:53
Fridrich = Bedřich
(icon)
Ivana Buttry
16.10.2017 17:37 , počet reakcí: 6  (zobrazit/skrýt)

Rozprávkův mlýn

Dobrý den, našla jsem dítě Ignáce Rozprávku -syn Anny a Františka -
http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/5668/?strana=110
a další sestru Annu zde:
http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/5668/?strana=8

Problém je, že je uváděno jako místo buď Dlouhé nebo tzv. Rozprávkový mlýn -prošla jsem staré mapy kolem Dlouhého a nic takového jsem tam nenašla. Prosím o radu, jak dále postupovat. Mám za to, že Rozprávka bylo jméno podle příběhů, které se v daném mlýně vyprávěly. Ale je to pro mně slepá ulička, díky za Váš názor
(icon)
Marie Mackerlová
16.10.2017 18:50
byl tam hamr kousek odtud http://www.obecdlouhe.cz/dlouhe.php?page=hist
ale o mlýnu nic. Zkuste si ještě vypůjčit přísušný Místopis, tam by také něco mohlo být nebo přímo napsat na obec.
(icon)
Yvonna Nuzíková
16.10.2017 21:29
15601/386 -- rok 1691 -- dítě Karel Rozprávka se utopilo v rybníku u domu, ve kterém bydlelo. ??
(icon)
Ivana Buttry
16.10.2017 23:15
Dobrý den, děkuji všem, na obec jsem psala, o žádném mlýnu neví- ani v knihovně -jediná zmínka o hamru v Ježkově. Zajímavá je poznámka paní Nuzíkové -ale v Dlouhém byly rybníčky tři v samém centru obce -to zase neodpovídá mlýnu, tak nevím
http://www.mza.cz/indikacniskici/index.php#show:MOR041818350
(icon)
Yvonna Nuzíková
17.10.2017 10:05
Toho "rozprávkového" mlýna bych se moc nedržela, jeví se mi to prostě jako příjmení - Rozprávka. V katastru obce Dlouhé jsou rybníky - to je asi ta "osada" Ježkov (podle staré mapy). /// Francz Rozpravka zemřel "na starym hamru" v březnu r. 1716 ve věku 86 roků (15601/405). Asi bych mu pár roků ubrala, ale vypadá to, že byl podruhé ženatý.
(icon)
Yvonna Nuzíková
17.10.2017 10:35
Teď jsem se dočetla, že pec s hamrem byla vybudována v roce 1650 (viz samota Ježkov), takže roku 1716 by se dalo u pohřbu Fr. Rozpravky "ze starého hamru" hovořit asi o starém.
(icon)
Petra Fialová
17.10.2017 08:38
Také uvažujte o tom, že si tam zapisovatel mohl přimyslet něco, co nebyla pravda. V kolika zápisech máte zmínku o Rozprávkovém mlýnu?...
P.F.
(icon)
Jitka Hastings
16.10.2017 17:27 , počet reakcí: 3  (zobrazit/skrýt)

Prosím o doplnění údajů o matce

http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/9829/?strana=17 - první zápis na pravé straně. Dítě Ignác, otec Josef Grebeň z Huštěnovic, matka Marina, dcera zemř. Františka Bahuly??, domkař z Babic - předem moc děkuji za pomoc! Nevím, jestli to čtu opravdu správně. Ještě jsem našla jejich svatbu - http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/9425/?strana=1 - ale to příjmení mi není jasné.
(icon)
Zdeněk Bortl
16.10.2017 18:14
Viděl bych to spíš na Lahula, ale vyjde to nastejno. http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/9829/?strana=27 vlevo druhý zápis.
(icon)
Jitka Hastings
16.10.2017 18:16
Děkuji, v tom druhém zápise je to L už jasnější, ne B jako v Babicích.
(icon)
Olga Erhartová
16.10.2017 18:56
Lahola
(icon)
Jana Štěpánková
16.10.2017 16:38 , počet reakcí: 6  (zobrazit/skrýt)

Schönberg

Dobrý den, v záznamu o sňatku Františka Koláře a Magdaleny Sísové (2. záznam vlevo shora)
http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/3917/?strana=301
je uvedeno, že otec nevěsty byl ze Schönbergu. Co se mi podařilo najít, tak dřív se jako Schönberg označoval Šumperk. Sňatek byl v Deblíně a Šumperk se mi nezdá (ani v tamnějších matrikách jsem Síse zatím neobjevila).
Nevíte, zda se jako Schönberg neoznačovalo nějaké místo v okolí Deblína?
Děkuji.
(icon)
Olga Erhartová
16.10.2017 17:49
Šumperk je nejpravděpodobnější, ostatní Schönbergy byly v Čechách - Síse ale nehledejte, když tak Süsse...
(icon)
Jana Štěpánková
16.10.2017 18:03
Ano, máte pravdu Süss ... ale toho jsem tam zatím taky nenašla. Kolem roku 1750 je plno Sísů (resp. Süssů) ve Štěpánově nad Svratkou a v okolních obcích, tak proto mi Šumperk přijde "trochu z ruky". Ale možné je vše.
(icon)
Olga Erhartová
16.10.2017 19:17
Süssové v Šumperku žili, ale vůbec není vyloučeno, že se Johann vydal do světa a oženil se a plodil děti jinde, třeba ve Štěpánově, jinak by se možná dotyčný sňatek konal v Šumperku
(icon)
Jana Štěpánková
16.10.2017 19:21
Děkuju! Do Deblína se dostal jako farář Jindřich Sís a Magdalena byla jeho sestra. Otec již nežil, tak zřejmě tam nějak byla s ním a potom se tam i provdala.
(icon)
Dana Janíková
17.10.2017 02:29
Süssové jsou od roku 1670 psáni v Nedvědicích jako hamerníci na horním hamru a od roku 1726 v Doubravníku.
(icon)
Jana Štěpánková
17.10.2017 08:34
Děkuji, podívám se i tam.
(icon)
jaromíra kučerová
16.10.2017 12:28 , počet reakcí: 7  (zobrazit/skrýt)

Jaromíra Kučerová, Brigádnická 1031/20, 363 01 Ostrov

Prosím o zjištění sourozenců a předků mého dědy z maminčiny strany pana Stanislava Svobody, pocházejícího z Chrudimska. Zemřel v roce 1958. Děkuji, Jaromíra Kučerová.
(icon)
Jaroslav Dobiáš
16.10.2017 13:02
Paní Kučerová, zřejmě nic nevíte o zákonu na ochranu osobních údajů. Tyto záležitosti jsou totiž dostupné teprve až uplyne: od narození více než 100 let, od svatby více než 75 let a od úmrtí 50 let obecně pro všechny, jinak pouze přímým potomkům po prokázání totožnosti. Čili, musíte se více snažit sama si to zjistit. My Vám můžeme pomoci teprve, když najdete děda, či praděda narozeného do cca roku 1900. Novější data jsou nám utajena a nejsou digitalizována. Je to ještě kapánek složitější, ale nebudu to tu vše vypisovat. J.D.
P.S. Obecně se tomu říká: představy Hurvínka o válce.
(icon)
jaromíra kučerová
16.10.2017 13:51
Pane Dobiáši, reagujete agresivně, ostatně tak jako většina českých spoluobčanů v současnosti. Můj děda Stanislav Svoboda s zemřel v roce 1958, bylo mu bezmála 83 let. Jak si jistě umíte spočítat, když se narodil v roce 1875- 1876, je to cca 142 let od jeho narození. Než budete příště reagovat, více přemýšlejte. S pozdravem J. Kučerová.
(icon)
Petra Fialová
16.10.2017 14:54
Paní Kučerová, pan Dobiáš má pravdu. Tohle je věc, kterou byste si měla zjistit sama a ne my za Vás. Na to si můžete najmout placenou službu profesionálního genealoga. Tady je to pouze banda dobrovolných pomahačů, takže až budete mít odkaz, s kterým si nebudete vědět rady, tak se sem obraťte a třeba Vám někdo pomůže...
Petra Fialová
(icon)
Jaromíra Kučerová
16.10.2017 21:46
Děkuji, konečně slušná odpověď. J. Kučerová.
(icon)
Jaroslav Dobiáš
16.10.2017 14:59
Paní Kučerová o tom přemýšlení jste trefila hřebík na hlavičku, ale bohužel jste zaměnila strany. Příště totiž musíte dopředu přemýšlet více Vy a dříve se poučit o zákonitostech. Jáká agresívní reakce, to si myslíte, že tady jen čekáme na podobné dotazy? J.D..
(icon)
Yvonna Nuzíková
16.10.2017 15:04
Paní Kučerová, nic ve zlém, ale více přemýšlet (jak píšete) musíme občas všichni. Vidím, že registraci máte v roce 2011, takže za tu dobu jste se mohla přesvědčit, že zde nemůžete zadávat takové požadavky. Tady můžete požádat o dílčí pomoc, pokud si nevíte rady. Komplexní zadání přijímají placení genealogové. S pozdravem - Nuzíková.
(icon)
Marie Mackerlová
16.10.2017 15:52
a pokud tu je někdo agresivní, tak vy, protože napadáte ty lidi, kteří vám chtějí pomoci. A předpisy byste si měla prostudovat sama a řídit se podle nich. Pak byste věděla, že ani rok 1875 nemusí znamenat mrtvou matriku. Počítat umíme. A navíc, jak se to vidím, chcete snad zhotovení rodokmenu? Zdarma? Víte, kolik se za to platí?
(icon)
Petr Hudik
16.10.2017 10:14 , počet reakcí: 2  (zobrazit/skrýt)

Prosím o doplnění

Dobrý den, prosím o přečtení záznamu ze Zámrsku.. Přečtu tam: Matěj Linhart ? syn Jana Linharta ?? Matky Kateřiny ? Josef ?... Manželka Kateřina dcera Jana Marka ?? Matky Anny ??
Děkuji.. Odkaz: http://leteckaposta.cz/212206147
(icon)
miroslav šálek
16.10.2017 10:38
Matěj L. mistr krejčovský, syn Jana L. chalupníka ze Sk??? č. 7, matky Kateř. rodilí Josef Suchánkovy z R??,šic?,, Kateř. dc. Jana ??? baráčníka z ?Jankovic? matky Anny rodilí R??? z Jankovic?
(icon)
Olga Erhartová
16.10.2017 14:35
Jan Linhart ze Škudel ...Josef Suchánek z Kozašic ...Jana ?Marka ...Anna roz. Pavel Ráček
(icon)
Josef Flasar
15.10.2017 23:29 , počet reakcí: 2  (zobrazit/skrýt)

Prosím o přečtení

Dobrý večer, prosím o přečtení. Zápis je napravo druhý z hora č.p.11. Dítě Rafael??, otec Stratil z Nětčic, matla Pavlína otec František Loučka??. Děkuji. http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/9293/?strana=94
(icon)
Miroslava Klemšová
16.10.2017 01:22
10.4.1796 čp.11 Rafael. Otec : Georg Stratil sedlák z Netčic. Matka: Paulina dcera Franze Loučky 1/4 láníka z Divoky manželka.
(icon)
Miroslava Klemšová
16.10.2017 11:53
Podívejte se, zda neovdověl. sign.8537/22 se ženil Georg Stratil z Netčic jako vdovec.
(icon)
Zdeňka Mahdalová
15.10.2017 22:46 , počet reakcí: 4  (zobrazit/skrýt)

Prosím o přečtení

Nejde přečíst narození Marina 14.7. 1779 Bojkovice o: František? Jahudka + m: Justina?
http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/9470/?strana=204
Děkuji
(icon)
Marie Mackerlová
16.10.2017 10:30
matka vypadá na Annu.
(icon)
Miloš Šťastný
16.10.2017 10:38
Jakub (stejné začínající písmenko jako u Jahudky) a souhlas s paní Mackerlovou
(icon)
Zdeňka Mahdalová
16.10.2017 11:27
Děkuji
(icon)
Dana Janíková
17.10.2017 02:35
Možná, že špatně vidím, ale připadá mi to, že otec je vymazaný a z Jahudka je dopsáno ... kova Anna.
(icon)
Zuzana Bínová
15.10.2017 21:31 , počet reakcí: 3  (zobrazit/skrýt)

Prosím o přečtení

Dobrý večer, prosím o přečtení na straně vlevo u posledního jména Birgita jména rodičů. Předem moc děkuji http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/4306/?strana=232
(icon)
Jaroslav Dobiáš
15.10.2017 21:52
František Komínek, Tereza Šaferová. J.D.
(icon)
Rostislav Zelený
15.10.2017 21:52
Komínek Franz, čtvrtláník a Schafferin Terezia.
(icon)
miroslav šálek
15.10.2017 21:57
Komínek Franc 1/4 a Schaffer Terezia, km. Pavelka Jan a Burešová Terezie oba 1/4 z Opatovic
(icon)
Zdeňka Mahdalová
15.10.2017 19:53 , počet reakcí: 7  (zobrazit/skrýt)

Prosím o přečtení

Prosím o přečtení příjmení otce nevěsty Justiny (byla vdova?) Václav B? - svatba 23.1.1769 Bojkovice:
http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/9477/?strana=167
Děkuji
(icon)
Marie Mackerlová
15.10.2017 19:57
příjmení podle svědka Neschleba ,ale jméno musíte zkontrolovat u dětí. Slovo vdova by se tam nevlezlo, je tam dcera - filia
(icon)
Miroslava Klemšová
15.10.2017 20:01
Čtu rovněž Neschleba. V Bojkovicích je příjmení Nejezchleba. Patrně jej takto nesprávně zapisovatel napsal.
(icon)
Zdeněk Bortl
15.10.2017 20:05
A já vidím Václava Holušku či Halušku z Bojkovic
(icon)
Marie Mackerlová
15.10.2017 20:10
Ale tam není Justina.
(icon)
Zdeněk Bortl
15.10.2017 20:11
Už to vidím Justiny jsou tam 23.1. dvě. Jedna vlevo dole a druhá vpravo nahoře - tak kterou chcete. Obě si berou Jahůdka. A mají stejné svědky, takž jde o asi sourozence.
(icon)
Olga Erhartová
15.10.2017 21:04
dcera Václava Lukáška (Lukušky?) - vdovec byl pouze ženich
(icon)
Zdeňka Mahdalová
15.10.2017 22:23
Tak to je ona František J. byl vdovec. Já jsem si nevšimla, že je tam ještě jeden Jahudka. Všem děkuji.
(icon)
Zdeňka Mahdalová
15.10.2017 19:37 , počet reakcí: 2  (zobrazit/skrýt)

Prosím o přečtení

Prosím o přečtení příjmení otce nevěsta Rosiny - svatba 12.11.1764 Bojkovice:
http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/9477/?strana=156
Děkuji
(icon)
Olga Erhartová
15.10.2017 19:40
O: +Josef Holomucký, soukeník
(icon)
Zdeňka Mahdalová
15.10.2017 19:49
Děkuji