Nástěnka Nástěnka

login-ico Pro zasílání zpráv musíte být přihlášen    table-view-ico Přepnout na tabulkové zobrazení



(icon)
Petr Kuchařík
23.06.2017 11:25 , počet reakcí: 1  (zobrazit/skrýt)

Prosím o kontrolu a doplnění

Dobrý den,

prosím o kontrolu a doplnění
http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/6366/?strana=84
první vlevo

28.června?? Ž: Doubravský Anton ???? vdovec ????? Václav Doubravský a Marianna ???
N: Novotná Teresie dcera Františka Novotného ??? Pokojovice ?????

Spíše doplnit než zkontrolovat.
Děkuji
(icon)
Olga Erhartová
23.06.2017 11:56
?25.6.1848
AD, krejčovský mistr... z Číchova, pozůstalý syn po VD, zdejším domkáři a Mariany roz. Karasové
...svobodná dcera FN, domkáře z Pokojovic a Roziny roz. Burianové
(icon)
Andrea Ruby
23.06.2017 09:31 , počet reakcí: 5  (zobrazit/skrýt)

Prosím o přečtení

Dobrý den, prosím o přečtení posledního zápisu levá strana, přečtu snad jen, že zahynul Tomáš Waiser
http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/3204/?strana=110
Předem moc děkuji
(icon)
miroslav šálek
23.06.2017 10:54
tam se asi dá přečíst jen ten septembr
(icon)
František Holý
23.06.2017 11:20
septembr,navracujíce se z P(V).
(icon)
Olga Erhartová
23.06.2017 11:46
doplním vlastní interpretaci - navrajíce se z pobožnosti ve Vranově? ... podrobnosti nejsou známy, ale zbloudil asi v lese a zahynul pádem ze skály
přečíst tam ale nedokážu s jistotou ani toho Waisera
(icon)
Andrea Ruby
23.06.2017 11:49
Děkuji mockrát, prosím je tam psáno kolik mu asi bylo let?
(icon)
Olga Erhartová
23.06.2017 12:40
co Vás nemá :-)
(icon)
Karel Matoušek
23.06.2017 08:56 , počet reakcí: 2  (zobrazit/skrýt)

Dobrý den prosím o doplnění narození Tomáše

http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/2944/?strana=423 vpravo Mladkov 1 -12.2.1804 Tomáš -Tomáš Alexa tesař.....Kateřina rozená ....Předem děkuji a přeji příjemný den KM
(icon)
Zdeněk Bortl
23.06.2017 09:24
Tomáš -Tomáš Alexa tesař, katolík. Kateřina rozená Kohoutová z Mladkova Katolička
(icon)
miroslav šálek
23.06.2017 09:52
...Kateřina roz.Kohoutková NEkatolička (akatol.), km. Tomáš Havrda krejč. mistr, Františka Prchalová svobodná osoba, z Boskovic
(icon)
Ludmila Němá
23.06.2017 07:59 , počet reakcí: 1  (zobrazit/skrýt)

Latina

Dobrý den, prosím o objasnění slova za jménem ...Jacobi Neschpor..., první zápis vlevo:
http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/2512/?strana=196
Moc děkuji
(icon)
František Holý
23.06.2017 08:07
Dobrý den---snad koláře v Litomyšli--
(icon)
Ivan Kottra
23.06.2017 00:23 , počet reakcí: 4  (zobrazit/skrýt)

prosím..

Prosím o rozlúštenie textu o manželstve a vystúpení z cirkvi, dodatočne dopísaného v poslednom rodnom zázname - Štěpánka. http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/9439/?strana=257
(icon)
Věra Valoušková
23.06.2017 01:49
správný odkaz je http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/9439/?strana=258
poznámka: vdaná Grigorová č. 172 ve Vysokém Mýtě, choť rotmistra ?Pížka?Dížka? ve Vys. Mýtě
Vystoupila z církve římsko-katolické dle přípisu okr. fol. ve Vys. Mýtě, datto 12/10 1923 číslo 51075
(icon)
Ivan Kottra
23.06.2017 02:52
Ďakujem. Tá "Grigorová" to bude asi ulica. A k tomu menu, nemohol by to byť rotmistr Čížek? Sa mi zdá ako by nad tým prvým písmenom bol háček.. :)
(icon)
Olga Erhartová
23.06.2017 07:12
může to být docela dobře Čížek - každopádně by takové jméno bylo nejpravděpodobnější
(icon)
Ivan Kottra
26.06.2017 12:25
Ďakujem.. :)
(icon)
Ludmila Růžičková
22.06.2017 22:25 , počet reakcí: 1  (zobrazit/skrýt)

Prosím o doplnění zápisu

http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/4967/?strana=18
Prosím o upřesnění posledního zápisu vpravo: sňatek 9.1.1730 Mathias Ržikowski + Anna filia ? Goltman.
Děkuji mockrát, Růžičková.
(icon)
Olga Erhartová
22.06.2017 22:34
Vdovec M. Křikovský (sic) a Anna, dc. Pavla Golt/dmana - http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/4960/?strana=200 její narození
(icon)
ANEŽKA MĚŠťÁNKOVÁ
22.06.2017 21:48 , počet reakcí: 1  (zobrazit/skrýt)

Kontrola a doplnění

http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/2022/?strana=168 . Anna žena Joanise Holoubka usedlíka Šaratice.
Úmrtí únor 1761 4zápis sezdola pravá str.na konci je zápis končící Zábrdovice.http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/2022/?strana=169 .
Veronika ? Holoubek Joanis 10.2.1762 prosím o kontrolu a doplnění co byla Veronika vůči Joanisovi. Za pomoc předem moc děkuji.A.M.
(icon)
miroslav šálek
23.06.2017 00:05
Veronika žena Jana Holoubka usedlého v Šaraticích, pravděpodobně sedlák stejného jména i příjmení, nebo se po smrti Anny oženil s Veronikou?
(icon)
Ludmila Růžičková
22.06.2017 21:05 , počet reakcí: 4  (zobrazit/skrýt)

Objasnění čtverečku pod jméne narozené

http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/4961/?strana=86
Prosím o objasnění čtverečku pod jménem narozené - uprostřed vpravo - Apokonia, otec Mathaus Ržikowski, matka Anna.
Děkuji mockrát, Růžičková
(icon)
Věra Valoušková
22.06.2017 21:12
Značka vypadá, že si to někdo zdůraznil, nevím. Ale četla bych: Apolonia, roz Matouš Říhovský a Anna, Bzenec
(icon)
Miluše Urbánková
22.06.2017 21:13
Možná si to zapisovatel chtěl z nějakého důvodu nějak označit, ale možná taky jen tak čmáral. Kdo to po těch stovkách let má vědět?
(icon)
Olga Erhartová
22.06.2017 21:21
také křížek by to mohl být - jedna Apolonie, dcera Matouše Říkovského, v červnu zemřela - nesouhlasí však přesně věk, který je tam uveden http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/4971/?strana=52 v přiměřené době se však žádná toho jména nenarodila
(icon)
Milan Gottvald
22.06.2017 21:26
Podle indexu zemřelých
http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/4975/?strana=92
dohledáno úmrtí Apollonie Řikovské/Říkovské 8. června téhož roku
http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/4971/?strana=52

Sice je tam jako věk uvedeno 7 týdnů (7 Septim, 49 dní) což je v mírném rozporu s (v podstatě) 4 měsíci - od 9. února do 8. června, ale chybička se vloudí.
Hlasuji pro křížek (nikoliv čtvereček) jako značka úmrtí.

PS.: Otec Matouš je u narození zapsán jako Mathaeus. Ta muří noha není obyčejné "a", ale dvojhláska "ae".
(icon)
Karel Cídl
22.06.2017 19:11 , počet reakcí: 6  (zobrazit/skrýt)

Prosba

Prosím o přečtení zápisu o nar. dvojčat .... a Otilie
http://vademecum.archives.cz/vademecum/permalink?xid=be87c794-f13c-102f-8255-0050568c0263&scan=27
Děkuji K.C.
(icon)
Marie Mackerlová
22.06.2017 19:28
Eduard
(icon)
miroslav šálek
22.06.2017 21:06
*Ed. a Otil., otec Ferdinand Krosig domkář v Lašan? syn po Jos. K. sedlák v Heinzendorf? a Klára roz. Heinrich Rotter majitel gruntu v Heinz., matka Aňa
dcera po Michael Krupa domkář v L. a Veronika roz. Michael ??? dom. v L.; Eduard + 29. 7. 1861
(icon)
Olga Erhartová
22.06.2017 21:30
pardon, ale obdobný záznam už byl bez problému přečten
(icon)
miroslav šálek
22.06.2017 22:14
to nevím, kdy to bylo? Obdobný nebo stejný?
(icon)
Olga Erhartová
22.06.2017 22:21
jiné dítě, ale rodiče stejní - 12:26
(icon)
miroslav šálek
23.06.2017 15:56
(děda) Josef Krosig - písmeno K- jako Klára roz. Rotter?
(icon)
Věra Valoušková
22.06.2017 17:18 , počet reakcí: 5  (zobrazit/skrýt)

Prosím o velmi stručný obsah latinského textu

http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/6088/?strana=2 text vlevo, zejména poslední odstavec týkající se Polexiny Černé ze Stinavy na Hané. Pomocí slovníku a fantazie jsem pochopila, že ve Ptení r. 1749 hořel kostel či fara a matrika (proč?) ale úloha Polexiny mi není jasná. Ona podpálila nebo byla popálena, když pomáhala např. hasit?
Děkuji
(icon)
Olga Erhartová
22.06.2017 21:13
pokud dobře rozumím, tato osoba, označená jako opilá kuchařka a ještě horším jménem, svou nedbalostí požár zapříčinila a pro výstrahu ostatních i budoucích si zaslouží, aby zde bylo její jméno zveřejněno
(icon)
Miluše Urbánková
22.06.2017 21:25
Oheň vznikl v kuchyni na faře a rozšířil se na celou vesnici Ptení. Kostel byl uprostřed vsi, kde hořelo, ale s pomocí boží neshořel. Ale naneštěstí matriku měl zrovna učitel ve škole, ta škola shořela a matrika taky.
(icon)
Věra Valoušková
22.06.2017 22:58
...a sama byla zřejmě také zle popálena. To horší jméno jsem ve slovníku už dříve našla. Takže první varianta (zapálila) byla správně. Moc vám oběma děkuji. Jen mě to vede k zamyšlení nad tím, proč ničemy historie zvěčňuje, byť pro výstrahu :( VV
(icon)
Miluše Urbánková
23.06.2017 00:12
No, farář tam doslova píše, že její jméno uvedl proto, že v Bibli rovněž byla uvedena jména Jidáše i Piláta. Tj. těch dvou, co zavinili smrt Ježíše. Dotyčná dáma zase zavinila zkázu vsi Ptení, tak jí to chtěl zjevně tímto patřičně "osladit", aby si (stejně jako u tamtěch dvou) její špatný čin připomínali lidé ještě po mnoha letech. Měla to být pro ni myslím forma trestu, asi mu přišlo, že nebyla dostatečně potrestána.
(icon)
Věra Valoušková
23.06.2017 01:27
Teď vím, proč je tam jméno Jidáše, děkuji. A také vím, kvůli komu už nedohledám část mých předků...sice byl pořízen opis zbytků ohořelé matriky (Ptení opis 40), ale zrovna ročníky, které potřebuji, jsou nenávratně pryč :(
(icon)
ANEŽKA MĚŠťÁNKOVÁ
22.06.2017 16:52 , počet reakcí: 3  (zobrazit/skrýt)

Kontrola a doplnění

http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/2022/?strana=136 . Prosím o kontrolu a doplnění záznamu,
13.2.1781 jméno oddávajícího žen. Josephus ? Rosina dcera Mathiam Holoubek
sv. Josephus Wodrážka ? odkud Josephus Kania ? Šitbořice. Za pomoc předem děkuji A.M.
(icon)
Zdeněk Bortl
22.06.2017 17:05
oddávající: Matěj Schabatka.. Josef Suchý, láník Bystrc? a Rosina dcera M.H. obyvatel Šaratice
Dr. J.V. měšťan z Brna a J.K. láník Šitbořice
(icon)
miroslav šálek
22.06.2017 17:17
...Josef Suchý řezník (lanio lat.) a počestná vdova po + Matěj Holoubek, svěd. pan Jos. Vodička měšťan B.? Jos. Kania řezník Šitboř.
(icon)
Olga Erhartová
22.06.2017 17:18
S: pan Josef Vodička, brněnský měšťan a JK, řezník ze Š. - Rozina byla vdova
(icon)
Horák Libor
22.06.2017 16:13 , počet reakcí: 2  (zobrazit/skrýt)

Prosím o přečtení datumu

Levá strana Apríl třetí zápis
Kateřina otec Mathias Vystrčil
http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/6525/?strana=49
Děkuji
(icon)
Zdeněk Bortl
22.06.2017 16:40
a Margareta (Markéta) K: Pavel Šesák? a Magdalena Tichá
(icon)
Olga Erhartová
22.06.2017 16:49
nejspíš 11.4. - skriptor tak psal jedničky
(icon)
Vojtěch Řapek
22.06.2017 15:02 , počet reakcí: 2  (zobrazit/skrýt)

Prosba o přečtení místa a příjmení

https://digi.ceskearchivy.cz/DA?doctree=1nrsi&menu=3&id=7530&page=79
4. zápis: ženich Georg Plöchl, syn Josefa z...a Magdaleny rozené...
Díky. VŘ
(icon)
Marie Mackerlová
22.06.2017 15:57
nájemnika z Klein Philipsreuth ( soudní okres Wolfstein, Bavorsko)a M. roz. Winzelsdorfen, panství Vimperk
https://www.google.cz/maps/place/Philippsreut,+N%C4%9Bmecko/@48.8588734,13.6835165,12.5z/data=!4m5!3m4!1s0x4774c1d15d33dceb:0x41d25a40937bd70!8m2!3d48.8648043!4d13.6765538
(icon)
miroslav šálek
22.06.2017 16:15
obec Kuschwarda č. 30, ž. Jiří Plechl manž. syn Jos. P podruha v Kleinphillipsreuth / Wolfsteiner Landgericht v Bavorsku/ a Magdalena roz. Winxelsdorfen 30r., Landstrassen č. 8; obec Landstrassenč. 8, nevěsta Mariana manž. pozůstalá dcera po Mathias Kulerman? bývalý? dominikální sedlák v Landstrassen a Alžběta roz. Schaum, 25 roků; svěd. Adalbert Gebauer rychtář v Landstrassen, Jos. Schraml domin. sedlák v Land.
(icon)
Věra Valoušková
22.06.2017 13:55 , počet reakcí: 5  (zobrazit/skrýt)

Prosím o překlad

http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/5805/?strana=16 vlevo 2.zdola - 12.11.1723_Jakob Kaštil
Děkuji
(icon)
Zdeněk Bortl
22.06.2017 14:18
Kostelec - 12.11. pokřtil Matěj Znojil dítě narozené 11.11 Jakuba Kaštila a Anny jménem Martin.
K: Jan Bušek? a manželka Anna
(icon)
Věra Valoušková
22.06.2017 14:21
Takže Martin byl dítě Jakuba a Anny. Nebyla jsem schopna pochopit, co je k čemu. Díky moc.
(icon)
Zdeněk Bortl
22.06.2017 14:23
Ano
(icon)
miroslav šálek
22.06.2017 14:34
dne 12. novembra okřtil páter Matěj Znojil? dítě dne 11. ??? narozené z Jakuba Kaštil a Anna manželka, fara sv. Jakuba většího resp. staršího, z městečka Kostelec pocházející, jeho jméno je Martin, km. jsou pan Jan Bureš a Anna j. žena
(icon)
Věra Valoušková
22.06.2017 17:06
Dík za upřesnění
(icon)
barbora hutařová
22.06.2017 13:52 , počet reakcí: 2  (zobrazit/skrýt)

pomoc při čtení

http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/7043/?strana=263
potřebovala bych přečíst jméno dítěte vlevo dole Alois? syn johana hutaře a kateřiny
moc děkuji
(icon)
František Holý
22.06.2017 13:58
Alois,-Jan Hutař 1/2lán v Týně,--Kateřina dcera+Jos. Přinosila celolán Věstoňovice.
(icon)
Miluše Urbánková
22.06.2017 18:57
Přinosilovy z Věstoňovic mám v rodokmenu.
(icon)
Karel Cídl
22.06.2017 13:14 , počet reakcí: 1  (zobrazit/skrýt)

Prosba

Ptosím p překlad zápisu o nar. Amalie, ze dne 9. 11. 1853, Zašová 58
http://vademecum.archives.cz/vademecum/permalink?xid=be87c794-f13c-102f-8255-0050568c0263&scan=5
Děkuji K.C.
(icon)
František Holý
22.06.2017 13:42
Amalie,-Ferdinand Brosig domkář v Zašové,--Anna dcera+Michael Krůpa domkář v Zašové a Veroniky roz Michael Nohavica. domkář tamtéž.
(icon)
barbora hutařová
22.06.2017 12:27 , počet reakcí: 2  (zobrazit/skrýt)

pomoc při přečtení

http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/7042/?strana=97
dobrý den, potřebovala bych přečíst jméno matky františka hutaře 5.12.1832
děkuji
(icon)
miroslav šálek
22.06.2017 12:42
Klára dcera Ondřej Novotný výměnkář v Ptačov?
(icon)
Miloš Šťastný
22.06.2017 12:53
Ptáčov, dnes místní část Třebíče
(icon)
Karel Cídl
22.06.2017 12:06 , počet reakcí: 1  (zobrazit/skrýt)

Prosba

Dobrý den,
prosím o překlad zápisu o nar. Juliany ze dne 28. 4. 1862. Zaš 48. O Ferdinand Brosig ... Zubří, syn Josef ...M Anna dc. Michal Krůpa...
http://vademecum.archives.cz/vademecum/permalink?xid=be87c794-f13c-102f-8255-0050568c0263&scan=33
Děkuji K.C.
(icon)
Olga Erhartová
22.06.2017 12:26
Juliana Otýlie O: FB, domkář v Zašové, syn JB, majitele statku v Hynčicích a Kláry, dc. Friedricha Rottera, majitele statku tamtéž M: Anna, dc. +Michala Krupy, domkáře v Zašové a Veroniky, dc. Michala Nohavici, domkáře tamtéž
teoreticky by mohlo jít o stejný Heinzendorf, kde se narodil Gregor Mendel, ale jisté to není
(icon)
Ivana Buttry
22.06.2017 00:29 , počet reakcí: 3  (zobrazit/skrýt)

Váš názor

Dobrý den, došla jsem až ke svatbě Jakuba Svatosche
http://ebadatelna.soapraha.cz/d/4845/277

Prošla jsem Sulice, kde se později vyskytovali, ale jeho narození se mi nedaří objevit ani v Čestlicích...:-(
(icon)
Helena Chválová
24.06.2017 00:49
nemohl se narodit v Psárech ? 1748, vlevo - http://ebadatelna.soapraha.cz/d/5141/59
(icon)
Marie Mackerlová
22.06.2017 07:10
všude jsou Dobřejovice, tam taky není?
(icon)
František Holý
22.06.2017 07:11
Prošla jste Dobřejovice?
(icon)
Ivan Kottra
21.06.2017 23:52 , počet reakcí: 2  (zobrazit/skrýt)

chybajuca strana v záznamoch

Dobry vecer, pri hladani rodneho zaznamu jedneho z mojich predkov som zistil, ze zrovna ta strana kde by mal zaznam byť chyba. Ide o zvazok:
11240 Uherske Hradiste Obce: 1 Banov rímskokatolicka cirkev 1877 - 1899
Chybajuca dvojstrana ma originalne cisla 157 a 158
http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/9438/?strana=124
Neviete ci ju mozem niekde najst..?
(icon)
Věra Valoušková
22.06.2017 00:44
Byla chyba při skenování. To co jste napsal sem, pošlete na adresu actapublica@mza.cz . V jiném svazku jsem našla dokonce 14 chybějících dvojstran, napsala jsem a do 14 dnů chybějící strany pracovníci doplnili. Případně využijte kolonku nahoře: "Kontaktovat realizační tým"
(icon)
Ivan Kottra
22.06.2017 23:38
Vdaka za radu, uz vcera som poslal spravu realizacnemu timu, pisal som aj e-mailovu spravu. reagovali ze tak do mesiaca by mala byt chybajuca strana pridana.. :)