Nástěnka Nástěnka

login-ico Pro zasílání zpráv musíte být přihlášen    table-view-ico Přepnout na tabulkové zobrazení



(icon)
Miroslav Beck
16.01.2017 14:31 , počet reakcí: 1  (zobrazit/skrýt)

Prosím o přečtení

http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/5438/?strana=26
druhý záznam vpravo
Havel Snášel ?(co znamená semi mangarius?)? Marina matka Žarošice
Děkuji
(icon)
Olga Erhartová
16.01.2017 15:52
semi-mansarius = pololáník
(icon)
Dagmar Málková
16.01.2017 13:48 , počet reakcí: 2  (zobrazit/skrýt)

prosím o pomoc s přečtením křestního jména dítěte

Jde o druhý zápis pod nadpisem Marty - na levé straně http://ebadatelna.soapraha.cz/d/10400/162#. Chvaloitz .... Otec Jan Málek, matka Ludmila... Podle indexu by to snad měl být Giří = JIří, ale tady se mi to nezdá.
(icon)
Olga Erhartová
16.01.2017 13:58
je to skutečně Jiřík
(icon)
Dagmar Málková
16.01.2017 14:53
děkuji mockrát
(icon)
Jitka Hastings
16.01.2017 13:31 , počet reakcí: 4  (zobrazit/skrýt)

Prosím o pomoc s přečtením údajů o rodičích

http://portafontium.eu/iipimage/30061453/drahonuv-ujezd-06_0170-n?x=18&y=208&w=573&h=223 - druhý zápis. Dítě Hynek, otec Jakub Pužman, mistr zednický, matka Kateřina roz. Matoušková - je to tam opravdu? Nebo si to jen myslím? Děkuji!
(icon)
Olga Erhartová
16.01.2017 13:47
tentokrát je to Razim - ale ani v indexu se jméno nevyskytuje, takže je zbytečné matriku procházet - kde se ten Pužman měl vlastně narodit, máte nějaký záznam, kde se dotyčný vyskytuje?
(icon)
Jitka Hastings
16.01.2017 14:04
Mám úmrtí - http://www.portafontium.eu/iipimage/30061459/drahonuv-ujezd-12_0410-z?x=379&y=175&w=560&h=217 - čtvrtý zápis vpravo. On i jeho manželka Kateřina Matoušková by měli být ze Zbiroha. Ale nenašla jsem jej ani v rodných ani v oddacích matrikách...jeho manželka zemřela později v Blovicích, kde se narodila i všechna jeho vnoučata. Co se týče jeho dětí (našla jsem 2 syny), narození také nemám, pouze narození dětí a ty byly všechny už z Blovic. U jejich rodičů je vždy uveden Zbiroh - např. zde, třetí zápi - http://www.portafontium.eu/iipimage/30060338/blovice-17_1150-n?x=13&y=44&w=499&h=183.
(icon)
Helena Chválová
16.01.2017 22:32
hledejte v Hořovicích - * Jakub 1765 http://ebadatelna.soapraha.cz/d/5556/240
1.svatba s Josefou http://ebadatelna.soapraha.cz/d/5566/93
úmrtí Josefy http://ebadatelna.soapraha.cz/d/5570/211
2.svatba s Kateřinou - zatím jsem nenašla
narození dětí - Václav http://ebadatelna.soapraha.cz/d/5559/34 a další
(icon)
Jitka Hastings
17.01.2017 09:54
Moc děkuji, ale to bude pravděpodobně jen shoda jmen. Datově to neodpovídá a nikde nevidím Kateřinu roz. Matouškovou. Měli spolu minimálně dva syny, Hynka a Antonína, jejichž narození jsem zatím ale bohužel taky nenašla. Později žili v Blovicích. Ve zbirožské matrice jsem našla v oddacím indexu jméno Hynka Pužmana, datově by to odpovídalo perfektně, ale v samotné oddací matrice to zatím nemůžu podle čísla folie ani podle datumu najít - http://portafontium.eu/iipimage/30061455/drahonuv-ujezd-08_1590-s?x=501&y=281&w=564&h=219. Existuje ještě jeden index, ale ten se bohužel nedá rozkliknout, scan způlky zmizí - http://portafontium.eu/iipimage/30070460/zbiroh-06_2560-s
(icon)
Jarmila Svobodová
16.01.2017 13:30 , počet reakcí: 0 

Prosím o pomoc

http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/4520/?strana=196 29.8.1752 sňatek Ant. Galle
http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/4531/?strana=18 vlevo druhy zápis dole 3.6.1798 úmrtí Ant. Galle 70 roků
tedy by se měl narodit v roce 1728 nebo tak nějak, jestli roky úmrtí jsou přesně.
Myslíte, že by mi někdo z vás našel narození Antonína Galle určitě kronika Tvarožná 1981
projela jsem to několikrát, ale nevidím.
Děkuji moc
(icon)
Jiří Horáček
16.01.2017 13:11 , počet reakcí: 1  (zobrazit/skrýt)

pomoc s názvem obce

http://ebadatelna.soapraha.cz/d/5149/8 5 zápis levá strana z 3.2.1807 sňatek Jan Padevěd a Anna Širakova. Prosím o pomoc s obcí ženicha. Předem děkuji za pomoc.
(icon)
Zdeněk Bortl
16.01.2017 13:39
1. bych zkusil Vestec a za 2. Osnici
(icon)
Miroslava Klemšová
16.01.2017 12:28 , počet reakcí: 1  (zobrazit/skrýt)

virtuální ukázka rodokmenu

https://www.youtube.com/watch?v=Hx_lGCvPtIU&feature=youtu.be
(icon)
Miroslava Klemšová
16.01.2017 12:40
Projděte, třeba se Vám něco bude hodit : http://www.vhu.cz/prehled-akci-vhu-na-rok-2017/
(icon)
Jitka Hastings
16.01.2017 12:19 , počet reakcí: 2  (zobrazit/skrýt)

Prosím o přečtení údajů o snoubencích

http://portafontium.eu/iipimage/30070460/zbiroh-06_0380-o?x=41&y=518&w=327&h=127 - poslední zápis. Měl by to být Ignác Pužman, jeho matkou byla Kateřina Matoušek - zbylé údaje nerozluštím, to samé s nevěstou - Marie Anna ?? Jde pravděpodobně o druhé manželství, vidím správně, že je tam uveden jako vdovec? Moc děkuji za pomoc!
(icon)
Olga Erhartová
16.01.2017 13:09
není to ale Pužman, ale Mager
(icon)
Jitka Hastings
16.01.2017 13:28
Děkuji, tak to bude někdo jiný.
(icon)
Karel Krčál
16.01.2017 11:55 , počet reakcí: 1  (zobrazit/skrýt)

Prosím o přečtení

Příjmení matky Anny Kittler čtvrtý zápis vlevo. Předem díky. http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/7676/?strana=335
(icon)
Zdeněk Bortl
16.01.2017 12:16
Kateřina Scheiller
(icon)
Gabriela Raková
16.01.2017 11:42 , počet reakcí: 4  (zobrazit/skrýt)

Knihy ohlášek snoubenců

Dobrý den, v matrice oddaných mám svatbu 22.1.1736 v Petrůvce. Bohužel chybí jméno ženichova otce a já se dalšího pokračování rodu stále nemohu dopátrat. Prosím o radu - kde jinde by mohlo být jméno ženichova otce v souvislosti se svatbou jeho syna uvedeno? Četla jsem, že ve farních archivech se mohly dochovat knihy ohlášek snoubenců. Mohlo by to být uvedeno tam, příp. někde jinde? Děkuji za odpověď.
(icon)
Olga Erhartová
16.01.2017 11:58
tento Martin Ráček z Žilína by to nemohl být - pokud samozřejmě záhy neumřel... http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/4550/?strana=16 7. záznam vpravo -
http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/4550/?strana=25 zde už otec figuruje coby Rak
a tady máme sňatek http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/4550/?strana=238
pokud v dané době a lokalitě žádný jiný Rak nebo Ráček děti neplodil, se vší pravděpodobností připadá v úvahu coby otec pouze on
situace se poněkud zkomplikovala existencí dalšího Martina, který se v r. 1717 narodil Matouši Ráčkovi http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/4550/?strana=80 - doufejme, že některý z těch dvou umřel...
(icon)
Gabriela Raková
16.01.2017 12:39
Myslím, že zemřel, ačkoliv zápis nemám. Jeho rodiče Martin a Rosina oddáni 16.11.1706 sign. 4540/238. Měli tyto děti: dvojčata Martin a Anna (4540/16), Mariana (4540/25), Jan (4540/31), Kateřina (4540/44), Martin (4540/87) - zemřel 19.9.1719 ve 2 letech (4562/54), Magdalena (4540/97) a Václav (4540/127).

Podrobně jsem prošla všechny matriky a v té době žily v Žilíně 3 rodiny Raků/Ráčků původem z Rudimova. Dva chlapce Martiny měli výše uvedení Martin + Rosina, ale oba zemřeli. Jiří + Kateřina měli také Martina, ale ten je narozen až 1729 a u něj mám jeho sňatek doložený. U rodičů Matyáše a Markéty jsem Martina nenašla - podle matriky měli ale jen 4 děti, ale hlavně: Markéta zemřela v r. 1773 (4542/368) na výminku u Martina Raka, jehož narození hledám a který měl svatbu ve zmíněný den 22.1.1736. Takže rodiče hledaného Martina jsou asi Mathias + Markéta, leč zápisu se stále nemohu dohledat ...

Bohužel, plodily tam 3 rodiny :-) Mám zpracované všechny tyto 3 rodiny a pak i jejich předky v Rudimově (tam plodili 3 Ráčci) až do poloviny 17. století, ale chybí mi ten spojující prvek.

Martin narozený r. 1717 Matouši Ráčku ... že by to byl ten můj hledaný? Rok sedí (i jeho nevěsta je nar. 1717).
(icon)
Olga Erhartová
16.01.2017 12:44
takže 24.2.1717 - poslední záznam vlevo
(icon)
Gabriela Raková
16.01.2017 12:53
A jsme tam :-) soudě podle toho, že jeho matka Markéta u něj zemřela na výminku. Kolem toho roku 1717 jsem to tipovala, jak jsem to mohla nevidět ... Děkuji moc.
(icon)
Miroslav Beck
16.01.2017 11:15 , počet reakcí: 1  (zobrazit/skrýt)

Prosím o přečtení jména otce nevěsty

http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/5445/?strana=4
vlevo první zápis
Johan Snášel x Eleonora
(icon)
Marie Mackerlová
16.01.2017 11:17
Anton Kratochvíla
(icon)
Miroslav Beck
16.01.2017 10:32 , počet reakcí: 1  (zobrazit/skrýt)

Prosím o údaj o matce

http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/5439/?strana=31
vlevo 7.zápis
21.5. 1799 č.domu 15 se narodil Johan Snášel Johanovi Snášelovi, matka asi Eleonora ???
Děkuji
(icon)
Petra Fialová
16.01.2017 10:39
Kratochvílová
P.F.
(icon)
ivan hřebačka
16.01.2017 10:17 , počet reakcí: 2  (zobrazit/skrýt)

číslování domů v 19. století

Prosím poradí mi někdo, kde najít původní čislovaní domů- na císařských otiscích jsou pouze čísla parcel- to mám ověřeno z mojí vesnice,
ale jak najdu , kde se nacházel dům mého předka ?- vím např, že to bylo č.18 Dolní Ptice, ale pak se Dolní a Horní Ptice spojily a dnešní čislování je uplně jiné (čísla popisná)
a v mapě z roku 1848- císařské otisky to také není.... ví někdo prosím jak na to ? děkuji, ivan
(icon)
Marie Mackerlová
16.01.2017 11:19
bud v příslušném archívu, gruntovních knihách nebo na katastrálním úřadu.
(icon)
Jitka Václavovičová
16.01.2017 14:01
Dobrý den, co se týče map, tak čísla domů najdete na Indikační skice.
Čechy - hledání pro Ptice (Dolní a Horní) - Středočeský kraj

http://archivnimapy.cuzk.cz/uazk/pohledy/archiv.html
Zadám Ptice > Hledat, Výsledek hledání > kliknu na Ptice - (obec) > kliknu na mapu a vidím
dvě řady obrázků.
Kliknu na skica v prvním řádku - první obrázek - je zde Ober i Unter Ptitsch - výsledek
http://archivnimapy.cuzk.cz/skici/skici/RAK/RAK274018400/RAK274018400_index.html

Číslo domu je červeně (umístěné na objektu nebo poblíž).Ale č.18 jsem nenašla, je to pro mne nečitelné.
Podrobnosti k popisu Indikačních skic jsou na http://www.mza.cz/indikacniskici/
Zde jsou obce na Moravě.
Informaci o současném číslování původních domů v obcích, které byly spojeny v roce 1951, jsem získala na OÚ.
JV
(icon)
Miroslav Beck
16.01.2017 08:18 , počet reakcí: 2  (zobrazit/skrýt)

Prosím o přečtení

http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/5446/?strana=2
vpravo dole
Johan Snášel X Barbora Snášelová
Děkuji
(icon)
Zdeňka Bílková
16.01.2017 08:49
Jan, syn Jana Snášela, půlláníka, a Barbora, dcera Ondřeje (Andreas) Snášela, čtvrtníka
(icon)
Olga Erhartová
16.01.2017 09:45
...zemř. Ondřeje
(icon)
Zdeňka Palkovičová
16.01.2017 00:14 , počet reakcí: 3  (zobrazit/skrýt)

Příčina úmrtí?

V zápisu: http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/3377/?strana=259, pravá strana dole, zemřelý Pavel Kyselák. Pomůže mi prosím někdo zjistit na co zemřel? Děkuji moc.
(icon)
Zdeňka Nováková
16.01.2017 00:33
Lungenetzündung - zápal plic
(icon)
Marie Mackerlová
16.01.2017 10:11
slovník nemocí např.http://www.der-familienstammbaum.de/ahnenforschung/alte-krankheiten-h a další
(icon)
Zdeňka Palkovičová
16.01.2017 14:19
Díky
(icon)
Zdeňka Palkovičová
16.01.2017 00:04 , počet reakcí: 2  (zobrazit/skrýt)

Jméno narozeného dítěte

Dobrý večer,
v zápisu http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/3369/?strana=102 úplně první zápis vpravo, otec Pavel Kyselák. Prosím jaké je jméno dítěte? Děkuji.
(icon)
Zdeňka Nováková
16.01.2017 00:32
Helena
(icon)
Zdeňka Palkovičová
16.01.2017 14:19
Díky
(icon)
Michal Chrámecký
15.01.2017 23:52 , počet reakcí: 4  (zobrazit/skrýt)

Prosím o přečtení

http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/6400/?strana=38

Dobrý večer, prosím o přečtení prvního záznamu vlevo nahoře. Něco vím, ale ne všechno a zas by mě to posunulo doufál dál...
Děkuji :-)
(icon)
Olga Erhartová
16.01.2017 01:49
Ondřej Chramec, nájemník, manž. syn +Josefa Ch., někdejšího tesaře a Alžběty, dc. Jakuba Mailatha???
Rozálie, dc. +Matouše Jírovského, někdejšího celoláníka a Marianny roz. Jírovské – Kouty čp. 39
(icon)
Michal Chrámecký
16.01.2017 12:49
Děkuji moc, toho Cimrmana jsem nerozluštil :-)

Nenapadá Vás, co jiného by mohlo být to jméno Mailath? Je to totiž moje jediné vodítko, jak se dostat dál. Zatím jsem ho našel jen v rejstříku lánových vizitací, ale kolem roku 1800 jsem ho zatím nenašel :(
(icon)
Olga Erhartová
16.01.2017 13:44
bohužel ani při podrobném zkoumání mě žádné jiné existující jméno nenapadlo :-(
(icon)
Michal Chrámecký
16.01.2017 14:17
Mně právě taky ne, ale když se člověk nezeptá, nic se nedoví.
Nicméně to příjmení se vyskytovalo ve Vratěníně v polovině 17. století. Teď už jen někde najít Jakuba a Alžbětu o 150 let později :)

Každopádně děkuji!
(icon)
Jiří Hloušek
15.01.2017 23:05 , počet reakcí: 1  (zobrazit/skrýt)

sourozenci?

http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/3476/?strana=144

Dobrý večer, svatby 1740 - nejedná se o sourozence, děti Jiřího Kováře? Svatby byly obě 17.ledna,
ale proč je Kovář vždy zapsáno jinak?? Děkuji,JH
(icon)
Zdeňka Nováková
16.01.2017 00:43
ano jedná se o dceru a syna Řehoře Kováře, ale proč je příjmení zapsáno pokaždé jinak, se musíte zeptat toho, kdo to zapsal
(icon)
Jarmila Svobodová
15.01.2017 22:50 , počet reakcí: 1  (zobrazit/skrýt)

Prosím o přečtení - přeložení

poslední zápis vlevo dole Baltazar Galle.....
http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/4520/?strana=242
Děkuji
(icon)
Olga Erhartová
15.01.2017 22:58
dlouholetý hospodář (nebo také šafář), umřel 27. září ve věku 62 let
(icon)
Bronislava Skuciusová
15.01.2017 22:06 , počet reakcí: 4  (zobrazit/skrýt)

Prosím o přečtení

http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/9497/?strana=140
První zápis vlevo: Theresia
Děkuji
(icon)
Olga Erhartová
15.01.2017 22:18
O: Jakub Hanák, 1/4láník z Tupes M: Marie, dc. zemř. Frant. Krejčíře, 1/2láníka z Nemochovic - zápis je ale docela čitelný i pro začátečníka...
(icon)
Bronislava Skuciusová
16.01.2017 12:12
Ano, jsem úplný začátečník a neovládám cizí řeči. Hlavně potřebuji jméno manželky Fr. Krejčíře - snad Johanna, ale poslední slovo nevím, jestli je příjmení nebo bydliště.
Děkuji
(icon)
Olga Erhartová
16.01.2017 14:07
omlouvám se, Johanu jsem včera zapomněla připsat - jmenovala se Němcová
(icon)
Bronislava Skuciusová
17.01.2017 13:47
Děkuji za Vaši pomoc.
(icon)
Jaroslav Vesely
15.01.2017 21:43 , počet reakcí: 1  (zobrazit/skrýt)

prosím o přečtení

http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/5658/?strana=48
3.zápis vlevo
děkuji
(icon)
Olga Erhartová
15.01.2017 22:30
Martin Šefčík, sedlák + Johana Hamplová S: Frant. Krč, ?rychtář a Jan Komárek, mlynář